ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بارسلونا با ترکیبی جوان امیدوارکننده شد| دستپخت ژاوی!

  • کد خبر: ۹۴۶۳۸
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
بارسلونا با ترکیبی جوان امیدوارکننده شد| دستپخت ژاوی!
بارسلونا با ترکیبی گمنام و جوان، خودش را به رده پنجم لالیگا رساند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بارسلونا در اولین دیدارش در سال جدید میلادی موفق شد با نتیجه ۱ بر ۰ در خانه رئال‌مایورکا به پیروزی برسد. بارسا با این نتیجه سی‌ویک‌امتیازی شد و به فاصله دو‌امتیازی رئال‌بتیس، تیم سوم جدول، رسید؛ اتفاقی که باعث امیدواری هواداران آبی و‌اناری‌ها برای ادامه فصل شد.

آماری که هواداران را امیدوار نگه داشت

چندی پیش بود که بعد از کسب چند نتیجه ضعیف، صبر سران باشگاه بارسلونا به پایان رسید و آن‌ها رونالد کومان هلندی را پس از تقریبا یک‌سال‌و‌نیم حضور روی نیمکت این تیم، برکنار کردند. در‌واقع در ابتدای فصل نیز بسیاری پیش‌بینی چنین‌روز‌هایی را برای مرد هلندی می‌کردند و درنهایت بعد از شکست سنگین بارسا مقابل رایو‌وایکانو این اتفاق رخ داد. بعد از برکناری کومان، از ژاوی هرناندز به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه سران بارسا برای بر‌عهده‌گرفتن هدایت این تیم نام برده شد.

در ابتدا باشگاه قطری السد با جدایی ژاوی مخالفت کرد؛ اما درنهایت هر طور که بود، توافق بین دو‌طرف حاصل شد و سرمربی جوان و اسپانیایی در یک سمت جدید به نیوکمپ بازگشت تا این تیم را از وضعیت به‌وجود‌آمده خارج کند. قابل پیش‌بینی بود که ژاوی کار آسانی پیش‌رو نداشته باشد و همین‌گونه هم بود؛ چرا که بارسا همچنان پر‌فراز‌و‌نشیب نشان می‌دهد. اما آمار این مربی جوان به‌مراتب امیدوارکننده‌تر از کومان بوده است. با برد برابر مایورکا، ژاوی تا‌به‌اینجا در ۷ بازی لالیگا هدایت بلوگرانا را بر‌عهده داشته که حاصل آن ۴ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست بوده است. همچنین کومان در این فصل از ۳۰‌امتیاز ممکن ۱۵‌امتیاز با بارسا کسب کرد، در‌حالی‌که ژاوی از ۲۱‌امتیاز ممکن ۱۴ امتیاز به دست آورده است.

۳۳ بازیکن در ۱۹‌هفته!

در ۱۹ هفته‌ای که از لالیگا سپری شده است، ۳۳‌بازیکن مختلف از بارسا فرصت حضور در میدان را پیدا کرده‌اند. بارسلونا این هفته در زمین مایورکا به برتری ۱ بر ۰ دست یافت و به رتبه پنجم لالیگا رسید. در این بازی بارسا غایبان زیادی داشت و ژاوی مجبور شد از چند بازیکن تیم دوم باشگاه دعوت کند. در این بازی که با گل لوک‌دیانگ به سود بارسا تمام شد، ۲ بازیکن توانستند اولین بازی رسمی خود با پیراهن آبی‌و‌اناری را انجام دهند. آلوارو سانز و استانیس پدرولا، بازیکنانی بودند که افتخار اولین بازی رسمی برای بارسا نصیبشان شد.

به‌این‌ترتیب و با به‌میدان‌رفتن سانز و پدرولا، بارسا این فصل در ۱۹ بازی لالیگا از ۳۳ بازیکن خود استفاده کرده که در نوع خود جالب توجه است. مصدومان بسیار و اخیرا شیوع کرونا در اردوی بارسا باعث شده تا این تیم مجبور به استفاده از ۳۳ بازیکن مختلف تا‌به‌اینجای فصل شود. هم رونالد کومان و هم ژاوی فصل جاری به بازیکنان جوان و بعضا گمنام میدان داده‌اند که برخی، چون «گاوی» به‌سرعت پیراهن تیم ملی اسپانیا را نیز به تن کردند.

نیکو، گاوی، بالده، عبده، ژوتگلا، سانز، الیاس و پدرولا بازیکنانی هستند که این فصل از تیم جوانان و دوم باشگاه به تیم اول رسیده‌اند. همچنین باید بازیکنانی، چون آنتوان گریزمان، امرسون و آگوئرو را هم اضافه کرد که دیگر در عضویت بارسا نیستند. گریزمان در ابتدای فصل برای بارسا به میدان رفت و سپس راهی اتلتیکو شد، امرسون به تاتنهام رفت و آگوئرو هم به‌دلیل بیماری از فوتبال کناره‌گیری کرد. به‌زودی شاهد حضور دنی‌آلوز، فران تورس و احتمالا موراتا نیز در ترکیب بارسا خواهیم بود تا تعداد بازیکنانی که فصل جاری برای بارسا به میدان رفته‌اند، از عدد‌۳۳ هم فراتر برود.

سومین ترکیب جوان بارسا

از فصل ۰۶/۲۰۰۵، ترکیب اولیه بارسلونا مقابل مایورکا سومین ترکیب جوان این تیم در یک بازی لالیگایی به حساب می‌آید (با میانگین سنی ۲۴‌سال و ۲۱۰‌روز). جوان‌ترین ترکیب‌هایی که بارسلونا در لالیگا به زمین فرستاده، مقابل اوئسکا و سلتاویگو بوده است، به‌ترتیب در آوریل و می ۲۰۱۹ (۲۴‌سال و ۱۳۳‌روز و ۲۴‌سال و ۱۶۵‌روز). البته لازم‌به‌ذکر است که در آن ۲ بازی ارنستو والورده اجباری در استفاده از بازیکنان جوان نداشت و برای استراحت‌دادن به تیم اصلی قبل از دیدار‌های لیگ قهرمانان مقابل منچستریونایتد و لیورپول تصمیم به ایجاد تغییرات گسترده گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->